اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۹۴۴۴

جهانتاب : ۷ نکته کلیدی برای انتخاب مبلمان رستورانی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ , بازدید: ۲۶۱۲
انتخاب میزها و صندلی های رستورانی مناسب برای میزبانی از مشتریان بخش بسیار مهم از انتخاب های شما است.

در هنگام باز کردن یک رستوران جدید باید چیزهای زیادی را در نظر گرفت: انتخاب محل درست، منو، دستور العمل ها، تیم، تبلیغات و موارد دیگر. انتخاب میزها و صندلی های رستورانی مناسب برای میزبانی از مشتریان بخش بسیار مهم از انتخاب های شما است. با ما همراه باشید تا با ۷ نکته برای انتخاب مبلمان رستورانی آشنا شوید.

انتخاب میزها و صندلی های مناسب برای یک رستوران آسان نیست! همه انواع پارامترها مانند سبک رستوران، قیمت، همچنین طراحی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی، ملاحظات عملی و محدودیت فضا باید در نظر گرفته شوند.

۱- سبک رستوران را مشخص کنید

سبک رستوران یکی از مهم ترین مواردی است که در دکوراسیون داخلی رستوران مورد اهمیت است. البته گاهی سبک رستوران به نوع غذایی که عرضه می کند بستگی دارد. مثلا در رستوران های سبک ایتالیایی جنب و جوش و هیجان در تمام جزئیات نمایان است. از دستور های پخت و پز سنتی گرفته تا سبک صندلی های رستورانی راحت و میزهای گرد دورهمی.

زمانی که تم رستوران خود را مشخص کردید, می بایست از المان ها و عناصر خاصی در طراحی داخلی رستوران خود استفاده کنید. باید مشتری های هدف خود را مشخص نمایید. بهتر است که عواملی نظیر سطح تحصیلات, سن, مذهب, درآمد و …مشتری های خود را بشناسید تا بتوانید با توجه به آن دکوراسیون رستوران خود را مشخص نمایید.

۲- مبلمانی را انتخاب کنید که مطابق با منوی شما باشد

به یاد داشته باشید، رستوران شما داستانی از لحظات خوش و دلپذیر، طعم و عطر غذا، راحتی و تجربیات شخصی را روایت می کند! شما مشتریان خود را برای صرف غذا به دنیای خودتان دعوت می کنید. هر رستورانی داستان خودش را در ذهن مخاطبش می سازد. اطمینان حاصل کنید که دکور شما با توجه به نوع منوی شما باعث ایجاد جو و احساساتی می شود که شما می خواهید به آن بیافزایید. مثلا در رستوران های دریایی عموما دکوراسیونی به سبک دریایی در نظر گرفته می شود.

۳- تمرکز بر کاربرد صندلی رستورانی با توجه به زمان صرف غذا

اگر غذاهای شما استقرار طولانی مدت مشتریان را تشویق می کنند، راحتی صندلی ها را در نظر داشته باشید. در این موارد بهتر است از مبلمان رستورانی که دارای زیره ی نرم و متناسب با ارگونومی بدن طراحی شده اند، انتخاب کنید.

علاوه بر این شما به طور مرتب باید صندلی ها و میزها را با توجه به نیازهای مشتریان خود حرکت دهید. انعطاف پذیری چیدمان صندلی ها و میزهای رستوران یکی از امتیازات مهم محسوب می شود. هر سبکی که برای استقرار مبلمان رستورانی خود انتخاب می کنید، چه کلاسیک و چه مد روز، اطمینان حاصل کنید فضای آرام و دلپذیری بوجود آورده اید.

۴- برنامه ریزی بلندمدت داشته باشید

بهترین سبک های میز و صندلی رستورانی را در نظر بگیرید. رستوران شما در یکسری از روزهای سال مانند اعیاد،  و …لبریز از مشتری است. بلندمدت فکر کنید آیا شما نیاز دارید صندلی ها را در یک فضای کوچک ذخیره کنید؟ شاید خرید صندلی های تاشوی رستورانی انتخاب  ارزشمندی باشد. میزهای با قابلیت اتصال و سبک و با دوام فراموش نشود!

۵- ایجاد مناطق مخصوص برای پذیرایی های مخصوص

اگر فضای کافی دارید، ایجاد چندین منطقه مختلف در رستوران می تواند یک ایده خوب برای میزبانی گروه ها و انواع مختلف مشتریان باشد. مثلا با استفاده از کاناپه های رستورانی که تکیه گاه بلند دارند فضای خصوصی تری برای قرار های عاشقانه زوج های جوان در نظر بگیرید. یا برای قرار های اداری و مناسبت های تولد میزهایی در نظر بگیرید که قابلیت اتصال داشته و در مدت کوتاهی یک میز بزرگ برایتان مهیا کنند.

۶- انتخاب میز و صندلی های بادوام

همه ی میز و صندلی های رستورانی، برای استفاده حرفه ای مناسب نیستند. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که به راه حل های ارزان قیمت بسنده کنید، اما مرور زمان را در نظر داشته و از همان ابتدا با انتخاب مبلمانی که برای بلند مدت و استفاده حرفه ای طراحی شده یک سرمایه گذاری درست در رستورانتان داشته باشید.

۷- با جزئیات کوچک تفاوت های بزرگ ایجاد کنید

جزئیات را در نظر بگیرید. هیچ چیز آزاردهنده تر از صدای کشیده شدن پایه های صندلی در هنگام جابجایی و نشستن مشتری نیست. برای جلوگیری از اصطکاک و خش روی کفپوش رستوران، لنت هایی را به پای صندلی های خود وصل کنید.

منبع:https://jahantab.co/mag/424

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016